sobota, 22 września 2012

Sucharki beskidzkie w wersji D.I.Y.

Dawno mnie nie było, ale to wszystko dlatego, że w moim kuchennym życiu bardzo niewiele się ciekawego dzieje. Ale zgodnie z obietnicą, jeśli już coś ciekawego się wydarzy daję znać.

Wczoraj odkryłam w sklepie za rogiem to:





i z nostalgią powspominałam czasy liceum, gdy mój kolega z równoległej klasy przynosił mi dziesiątki paczek wojskowych sucharów Su-2.
Ponieważ suchary w sklepie kosztują ok. 2 zł za 6 listków postanowiłam upiec własne.




SUCHARY KMINKOWE

1 szkl. mąki białej
1 szkl. mąki razowej
1/3 kostki margaryny bezmlecznej
1/3 torebki kminku
1/2 łyżeczki soli
szczypta cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
woda/mleko roślinne

Mieszamy suche składniki, dodajemy margarynę i rozcieramy ją z mąką aż stworzy suchą masę pełną grudek. Dolewamy ostrożnie po odrobinie wody lub mleka i wyrabiamy ciasto.
Ciasto nie może się kleić, ale też nie kruszyć. Gotowe rozwałkowujemy na cienkie placki ok 0,5 cm i kroimy w dowolne małe kształty. Pieczemy aż się lekko zarumienią.


Sucharki są pyszne i choć nie smakują oczywiście identycznie jak te wojskowe, ale kminek i wspomnienia robią swoje.

7 komentarzy:

  1. dzięki wielkie za ten przepis, na pewno wypróbuję, bo uwielbiam sucharki, z nostalgią wspominam ich wcześniejszą, super twardą wersję, którą się z trudem gryzło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. margaryna=tragedia, masakra, katastrofa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam siostra przynosiła takie z pracy oryginalne

    OdpowiedzUsuń
  4. Masła się używa. Nigdy margaryny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie zauważyłaś/eś, że to jest przepis wegański. Ja nie jestem weganką, po prostu szukam przepisu na sucharki, ale jakoś załapałam, że w adresie strony jest "vegan", więc margaryna mnie nie zdziwiła.

      Usuń
  5. czy mąka pszenna? Jaka temperatura pieczenia?
    co to jest szklanka 200ml czy 100ml, czy torebka kminku to 10 czy 20gram

    OdpowiedzUsuń